Na temelju članka 16. Pravilnika o proračunskom računovodstvu i računskom planu („Narodne novine broj 114/10 i 31/11) članka 73. Statuta Općine Žumberak (Službeni glasnik Zagrebačke Županije broj:14/2013 i 29/2009.) Načelnik općine Žumberak dana 15.prosinca 2014. donosi
O D L U K U
o popisu imovine i obveza Općine Žumberak za 2014 godinu
I.
Sa stanjem na dan 31. prosinac 2014 godine treba obaviti cjeloviti (redovan) popis imovine i obveza Općine Žumberak i to :
- nefinancijske imovine,
- financijske imovine (novac u banci i blagajni depozita i jamčevih pologa,udjela u glavnici,rashode budućih razdoblja i potraživanja),
- obveza .
Predmet popisa je sva imovina i obveze koje se knjigovodstveno iskazuju na računima Razreda O –Nefinancijska imovina; Razreda 1- Financijska imovina i razreda 2-Obveze. Predmet popisa je imovina drugih pravnih osoba koje se na koncu godine s bilo kojeg temelja zateknu kod općine Žumberak.
II.
Za obavljanje popisa osniva se slijedeće povjerenstvo:
- Neđo Marić predsjednik povjerenstva
- Ivica Berdik član
- Ivica Mrazović član
- Željko Humjan zamjenik povjerenstva
- Zlatko Jandričić zamjenik člana
Ako predsjednik ili član povjerenstva nije u mogućnosti sudjelovati u radu Povjerenstva mijenja ga zamjenik.
III.
Zadaci povjerenstva za popis su :
-utvrđivanje stvarnog stanja mjerenjem, prebrojavanjem i slično te unošenje količine u popisne liste;
-oštećenu imovinu i imovinu koju treba rashodovati upisati na posebne popisne liste;
-upis promjena u količinama nastalih od dana popisa do dana pod kojim se obavlja popis tj do 31.prosinca;
-unošenje podataka o knjigovodstvenom stanju u naturalnim i novčanim iznosima;
-utvrđivanje popisnih razlika;
-utvrđivanje uzroka popisnih razlika i davanje prijedloga za njihovu likvidaciju;
-sastavljanje izvješća o obavljenom popisu;
-popisivanje popisnih lista.
IV.
Članovi povjerenstva odgovorni su za :
-istinitost popisom ustanovljenog stanja imovine i obveza;
– točno i pravilno sastavljanje i ispunjavanje popisnih lista;
-pravodobno obavljanje popisa;
-pravodobno i točno sastavljanje izvješća o obavljenom popisu;
V.
Izvješće o izvršenom popisu zajedno sa popisnim listama povjerenstvo treba dostaviti čelniku općine najkasnije do 31. siječnja 2015. godine.
Izvješća o izvršenom popisu sadrže:
– stvarno i knjigovodstveno stanje imovine i obveza;
– razlika između stvarnog stanja utvrđenog popisom i knjigovodstvenog stanja ;
– razlog neslaganja između stanja utvrđenog popisom i knjigovodstvenog stanja,
– prijedloge za terećenje odgovorne osobe čijom krivnjom je nastao manjak;
– prijedloge za likvidaciju knjiženja popisnih razlika;
– obrazloženje očitih zamjena;
– primjedbe i objašnjenja osoba koje rukuju odnosno koje su zadužene materijalnim i novčanim vrijednostima o utvrđenim razlikama;
– prijedlog za rashod imovine s obrazloženjem.
VI.
Povjerenstvo na temelju izvješća sastavlja cjelovito izvješće –zapisnik o popisu utvrđuje popisne razlike, daje prijedloge za rashod imovine i i predaje ga čelniku Općine Žumberak na prihvaćanje najkasnije do 10.02.2015. godine.
VII.
Čelnik općine na temelju dostavljenog konačnog izvješća –zapisnika i priloženih popisnih lista odlučuje o :
- načinu likvidiranja utvrđenih manjkova,
- načinu evidentiranja utvrđenih viškova,
- otpisu nenaplativih i zastarjelih potraživanja i obveza,
- rashodovanju sredstava,opreme i sitnog inventara.
- prodaji ili darovanju imovine,
- mjerama protiv osoba odgovornih za manjkove,
- drugo prema prijedlozima povjerenstva za popis.
VIII.
Nakon što čelnik donese Odluku o prethodno navedenom istu je potrebno zajedno s izvješćem o popisu –zapisnikom i pripadajućom dokumentacijom dostaviti jedinstvenom upravnom odjelu kako bi se promjene mogle proknjižiti i uskladiti knjigovodstveno stanje sa stvarnim stanjem, utvrđenim popisom na dan 31. prosinac.
IX.
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja.
Klasa: 400-09/14-01/01
Urbroj: 238/34-14-01-01
U Kostanjevcu 15. prosinac 2014.
Načelnik
v.r. Zdenko Šiljak